• In een eenzijdig duel heeft Berkum 2 een terechte overwinning geboekt op Nunspeet 2: 2-0
    Door deze overwinning klimt Berkum naar de 2e plaats van de ranglijst van de reserve Hoofdklasse.

Rommelig begin
    De wedstrijd begon rommelig waarin beide ploegen zoekende waren. Na 10 minuten kreeg Berkum meer grip op de wedstrijd met in de 13e minuut de eerste grote kans voor Berkum. Tobias Mondria schoot in een 1 op 1 situatie tegen de keeper van Nunspeet.

Sterke fase
    Deze kans was de opmaat naar een sterke fase van Berkum waarin het vooral het positiespelzeer verzorgt uitgevoerd werd. Uit één van de mooi opgezette aanvallen was het in de 34e minuut raak:  een slimme combinatie tussen Joost Baas en Serge Nap in het 16-meter gebied werd door laatstgenoemde knap afgerond: 1-0

Na dit doelpunt was het wederom Tobias Mondria die zichzelf goed in scoringspositie bracht, maar zijn inzet trof helaas geen doel.

Nunspeet geeft gas
    Het voor de rust wat tam spelende Nunspeet kwam feller uit de kleedkamer en kreeg prompt in de 46e minuut een kans. Na een goede voorzet stond de Nunspeet spits vrij voor de beheerst spelende keeper Jasper de Visser, maar hij schampte de bal waardoor Berkum met de schrik vrijkwam.

Berkum pakt de regie terug
    Deze opleving was van korte duur, want Berkum nam het initiatief weer over en kreeg weer kansen via Serge Nap, Tobias Mondria en een bal op de lat van Lars van der Haar. Zo vergat Berkum zichzelf te belonen waardoor Nunspeet in de wedstrijd bleef.

Bekeken schot
    De wedstrijd viel in de 78e minuut definitief in het slot na een mooie combinatie tussen 2 invallers: Thomas de Raad bracht de ervaren Mattijn Huizenga in stelling die met een bekeken schot in de korte hoek de Nunspeet keeper verschalkte: 2-0

Volgende week gaat Berkum 2 er weer alles aan doen om deze overwinning een goed vervolg te geven in de uitwedstrijd tegen Veensche Boys 2.

Opstelling Berkum 2:
    Jasper de Visser, Stef Korterik, Erik Bos, Rik Ngimbi, Pim Bruinink, Jens Hutten, Jens Buitenhuis, Joost Baas (70’ Mattijn Huizenga), Serge Nap, Lars van der Haar, Tobias Mondria (65’ Thomas de Raad)