VV BERKUM

Sponsoren

         VV Berkum App
        
  apple         android
        Wedstrijdprogramma
           Standen & Uitslagen

Bezocht (30-08-'06)

Vandaag17
Gisteren342
Maand13790
Totaal1935742

facebook  twitter  instagram

DE COMMERCIËLE KRACHT VAN DE VV BERKUM

                                                                                                                  KLIK HIER VOOR PROMO SHIRTRECLAME

HISTORIE

De basis van de commerciële kracht van de VV Berkum is gelegd in de 70er en 80er jaren. Als relatief kleine dorpsclub organiseerde Berkum 13 jaar lang de Middenstandsshow Zwolle. Een soort huishoudbeurs dat van een 3-daags evenement met een paar duizend bezoekers uitgroeide tot een regionaal evenement dat een volle week duurde en 30.000 bezoekers trok. Daar lag niet alleen de basis voor een sterke commerciële focus, maar het leverde de club ook een schuldenvrij nieuw clubhuis op.

ACTIES

Steeds weer waren er vrijwilligers met gevoel voor acties en sponsoring. De eerste sponsorloop in Zwolle, onder aanvoering van de toen razend populaire Johnny Rep bracht in twee uur tijd ruim 27.000 gulden op. Meer van recente data zijn de acties geweest om de fraaie accommodatie te ontwikkelen.  Het tribunegebouw werd mede mogelijk gemaakt door de komst van een tweede rij sponsorborden rond het hoofdveld. De prachtige MiniArena, het hoofdveld voor de  pupillen, met kunstgras, kunstlicht en een minitribune kwam er door ondermeer bordsponsoring en de verkoop van meters kunstgras aan leden. En recent bouwden onze vrijwilligers een flitsende FanShop op de beste zichtlokatie van het complex met behulp van materiaalsponsors.

HOOFDSPONSORSCHAP

Na 25 jaar hoofdsponsorschap van Pellinkoft en 6 jaar van DLH Ontwikkeling werd, mede door de crisis gedwongen, gezocht naar een nieuwe formule. Dat lukte prima door de vorming van een nieuwe Sponsorgroep en een goed doel op de shirts. Rondom de naam ‘ Nazorgcentrum voor kankerpatiënten INTERMEZZO’ vormden zich meer dan tien bedrijven. Daarmee geven we niet één, maar veel meer bedrijven een platform voor marktbewerking.

ORGANISATIE

Met meer dan 250 sponsors moet de commerciële organisatie goed op orde zijn. Maar liefst drie bestuursgroepen houden zich binnen de VV Berkum bezig met commerciële activiteiten. De ene bestuursgroep (Commerciële Zaken) brengt de sponsors binnen, de Business Club Berkum houdt ze aangenaam bezig en de Facilitaire club  runt de  FanShop

BESTUURSGROEPEN

De  BG Commerciéle Zaken,  onder leiding van Rainer Frohlich  (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 0621261816)  werft niet alleen sponsors en donateurs (acquisitie), zij stimuleren ook de verkoop van allerlei fanartikelen (merchandising) en organiseren diverse geldinzamelingacties, zoals de club van honderd, sponsorlopen en verlotingen. (zie meer details via het linkermenu)

De BG Business Club Berkum, de BCB, onder leiding van Willem Jan Hekkers  (0653648548 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) zorgt voor ontvangst van de sponsors en andere gasten bij de thuiswedstrijden en regelt aansluitend de interviews met de twee  trainers en de GastvandeDag. Ook organiseert de BCB door het seizoen een aantal sponsoractiviteiten zoals voetbalreizen, sponsoravonden met interessante sprekers, wijnproeverijen, stamppotbuffetten en bedrijfsbezoeken. (zie meer details via het linker menu)

De BG Facilitaire Zaken, onder leiding van Altie Bolt  (altieboltDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 0637154920) runt de BerkumFanShop met een mooi assortiment kleding in de Jako\Berkumlijn. Ook verkopen de vrijwilligers in de shop allerlei Berkumfanartikelen zoals sjaals, mutsen en babyrompertjes!

In totaal werken er bijna 40 vrijwilligers in de commerciële organisatie van de VV Berkum.

Copyright © 2015. All Rights Reserved VV Berkum.