• 40 jaar geleden - De laatste Middenstandsshow Berkum

16 dec 2020
  • De  Consumentenbeurzen van de VV Berkum waren beroemd in de regio. Twaalf shows op een rij van 1969 tot en met 1980 met als oogtepunt  1979,  met maar liefst  31.500 bezoekers in één week. Deze legendarische shows legden de basis voor een financieel gezonde club en in het bijzonder voor de bouw, in 1975 van het prachtige clubhuis, gebouwd onder architectuur van Gerard van den Belt.  Daar is onder de bezielende leiding van voorzitter Henk  Kattenberg het ondernemende karakter van de  VV Berkum ontstaan.  Klaas Weiland (organisator) en Jacques Tijhaar (financien)  waren de drijvende krachten achter de Middenstandsshows. Zij werden 12 jaar lang geholpen door honderden vrijwilligers uit de wijk.

De commissie Middenstandsshow in 1980.

Achter:  Johan Schoot Uiterkamp, Arie  Evertsen Sr. Martin Kouwen, Herman Zuidberg, Louis Plattel, Wil Wieteler,Henk van Meekeren, Roel  van ’t Oever, Jacques Tijhaar, Mannus Pellinkoft, Dieks van de Kolk.

Voor: Harry Grote Steenwelle, van Dongen, Geert Tijhuis, Rijk Evertsen, Henny Drost, Klaas Weiland, Henk Borger, Harry Bouwhuis, Henk Kattenberg en Jo van Riel.