• Een op veel punten danig aangepaste hoofdmacht van Berkum heeft de oefenwedstrijd tegen Heino met 4-0 gewonnen. De bezoekers kwamen na rust wel wat beter voor de dag dan in het eerste bedrijf, maar kwamen ook toen niet tot goals.

Trainer Raymond Schuurman gebruikte het duel om veel spelers aan het werk te zien die normaal geen vaste keus zijn. Zo startte hij met slechts drie ‘vaste’ basisspelers, maar desondanks deelde Berkum voor rust drie kwartier lang de lakens uit. Dat zorgde na een minuut of vijf al voor de openingstreffer toen Björn Bakker, na een mooie combinatie, goed doorging en met een knal in de hoek voor 1-0 zorgde.

Via de lat over
    Even later ging een schot van Michel van Aggele via de lat over het Heinose doel maar in de 24e minuut was het opnieuw raak. Yoram Zandvliet werd op rechts bereikt en rukte vervolgens langs de achterlijn op naar het doel. Zijn strakke voorzet werd slecht verwerkt in de defensie van de bezoekers en via een Heino-verdediger caramboleerde de bal in de goal: 2-0. Pas een minuut voor rust kwam Heino voor het eerst enigszins dreigend voor de Berkum-goal, maar keeper Huib Veurink pareerde met de voet en maakte de inzet zo onschadelijk.

Na rust beet Heino wat meer van zich af, maar keeper Veurink maakte schoten van onder anderen voormalig Berkum-spits Ricardo Kuijer bekwaam onschadelijk. De Zwolse doelman had overigens niet over geluk te klagen toen een afstandsschot even daarna boven hem op de lat dreunde.

Verder afstand
    Hoewel Heino aandrong nam Berkum in het laatste kwart van de wedstrijd verder afstand. In de 69e minuut kwam een bekeken lobje van Marc van der Meulen over de Heino-keeper via de deklat terug in het veld, maar Yannick Kaluzi stond op de goede plek om de 3-0 binnen te tikken. Even later was Kaluzi, na een lange haal naar voren, nét iets eerder bij de bal dan de Heino-doelman en zorgde hij, met zijn tweede goal binnen zes minuten, voor 4-0.

Bij die score bleef het in deze nuttige oefenwedstrijd, waarin veel Berkum-spelers een kans kregen om hun kwaliteiten te laten zien. Zo maakten in de slotfase van het duel de A-junioren Asse Visscher en Daan Schuurman hun debuut in de hoofdmacht, een teken dat er een talentvolle lichting bij de club aankomt!