• Na een ongeslagen voorbereiding (5 overwinningen, 29 doelpunten voor, 2 tegen) trad Berkum 2 afgelopen zaterdag aan tegen de reserves van Bennekom. Na een aantal zwakkere tegenstanders in de beker, begon voor de jonge ploeg van Rinke Borger het seizoen tegen een sterk Bennekom dat aantrad met 6 (!) spelers uit hun hoofdmacht.

Sterk begin, zonder beloning
    Berkum 2 schoot uit de startblokken en kwam gretig voor de dag in Bennekom. In de beginfase van de wedstrijd resulteerde dat in een aantal aanvallen over links en een aantal corners als gevolg daarvan. De druk hield aan het in de 22e minuut resulteerde dat in een 1-op-1 situatie tussen Tobias Mondria en de keeper van Bennekom. Laatstgenoemde won dit duel en zo ging een grote kans op de openingstreffer verloren.

Bennekom herpakt zich, Berkum slaat toch toe
    De grote kans van Berkum leek de thuisploeg gealarmeerd te hebben, want een sterke fase voor Bennekom brak aan. Na een periode van dreiging leidde dit in de 30e minuut tot de 1-0 van de thuisploeg na zwak verdedigen van Berkum in het 16-metergebied. Ook na het doelpunt bleef Bennekom dreigend rondom het doel van Berkum keeper Niek Bongers. In de omschakeling sloeg de ploeg van Rinke Borger vlak voor rust toch toe. Nota bene dezelfde Niek Bongers zette in de 42e minuut de aanval op met een dieptepass richting de spitsen. Tobias Mondria kwam met de assist waarna nieuweling Serge Nap voor de gelijkmaker tekende.

Berkum zwak na rust
    Na de rust oogde Bennekom scherp en dat resulteerde al in de 50e minuut in een aanval over de linkerkant, een voorzet op maat en een beheerst doelpunt die de stand op 2-1 bracht. Dit zorgde voor een reactie bij Berkum dat meer vooruit ging spelen en meer risico nam om de gelijkmaker te forceren. In de 77e minuut wierp de omzetting uiteindelijk zijn vruchten af. Uitblinker Serge Nap gaf een belangrijk assist op gelegenheidsspits Lars van der Haar die koelbloedig binnen schoof en de 2-2 op het scorebord zette.

Na het doelpunt resulteerde de druk naar voren niet meer in hele grote kansen voor de bezoekers en zo bleef het terecht 2-2 in Bennekom. Geen droomstart, maar gezien de omstandigheden een start om tevreden mee te zijn.

Bennekom 2 – VV Berkum 2, 19 september 2020
    Eindstand: 2-2 (1-1)

Opstelling Berkum: Niek Bongers, Pim Bruinink, Stef Korterik, Jasper Beltman, Chris Hutten, Jens Buitenhuis, Jens Hutten (65. Joost Baas), Serge Nap, Tobias Mondria (80. Bart van Gelder), Lars van der Haar, Joey Nieukoop (65. Mattijn Huizinga)

Man of the match: Serge Nap

Let op! Berkum 2 deelt thuis een keekie uit tegen AZSV!
    Aanstaande zaterdag speelt Berkum 2 zijn eerste thuiswedstrijd tegen topploeg AZSV 2 uit Aalten. Om onze eerste thuiswedstrijd te vieren en de toeschouwer iets extra’s te bieden ‘deelt Berkum 2 een keekie uit’ bij de koffiecorner in het clubhuis. Zo kunnen toeschouwers om 12:00 uur onder het genot van een kopje koffie en een plak cake genieten van een topwedstrijd op het hoofdveld. KOMT DAT ZIEN!