• Tsja, daar sta je dan. Warm aangekleed en de plu in de aanslag want er zouden wat druppels kunnen vallen. Het fietsje heeft mij weer naar sportpark ‘de Vegtlust’ gebracht. Ik had me verheerlijkt op een mooie wedstrijd van onze sportvrienden. Nou, ik ben van een zeer koude kermis thuis gekomen. De sportvrienden, in het geel omdat  een van de sportvrienden zo snugger is geweest om de shirtjes thuis bij de kapstok te laten liggen, hebben dan wel gewonnen, maar de manier waarop was en is zeker niet om over te schrijven. Ieder woord over deze vertoning is er één te veel.

“We moeten blij zijn dat we de drie punten in de pocket hebben. Gezien het feit dat Kampen wederom verloren heeft, zijn deze drie punten goud waard. De manier waarop wij ze binnen hebben gehaald, is van minder belang. In de toekomst hoor je daar niemand meer over.” Q heeft het goed gezien. Niet te veel woorden vuil maken aan deze wanvertoning, de punten zijn het belangrijkste. “We spelen slecht, creëren weinig tot geen kansen, echter de tegenstander kan ook geen potten breken.” Dat er geen potten worden gebroken komt mede door het goede keeperswerk van Bassie, de paal en de lat.

Genemuiden heeft vooral de eerste helft een paar 100% kansen, echter zij presteren het ook (net als hun clubgenoten in een eerder stadium) om deze allemaal om zeep te helpen. Genemuiden is technisch beter en heeft de overhand. De sportvrienden komen er bijna niet onderuit. Dat Max een vrije bal er in jaagt is mooi meegenomen, maar dat is dan ook het enige hoogte punt in de eerste 45 minuten.

“In de tweede helft hebben we de gemiddelde leeftijd naar beneden gebracht door de twee oudjes (vrijwillig aangeboden) uit de basis te halen. Het spel werd er niet echt beter van, maar we speelden wel enigszins meer naar voren. Dit werd ook ingegeven door de tegenstander die geen vuist meer kon maken.” Rob mocht later toch nog een paar minuten invallen, echter kon zijn invalbeurt geen glans geven. Ook Mark mocht nog 5 minuten invallen en gaf wel glans aan zijn optreden door direct een strafschop te veroorzaken: “de bal ging richting mijn gezicht, dus in mijn ogen beschermde ik mezelf, de scheids dacht daar blijkbaar iets anders over en wees gedecideerd naar de stip.”

De speler van Genemuiden had een mooie strafschop in zijn gedachten, echter had niet gerekend op de gladheid van het gras. Net zoals die speler van Vitesse die uitgleed, gleed hij ook bij de stip uit en de bal rolde langzaam over de achterlijn. Gênant voor woorden, maar gelukkig voor de sportvrienden. Tel daar bij de eigen goal die Genemuiden ook had gemaakt en je hebt over geluk niet te klagen.

Na het laatste fluitsignaal van de in mijn ogen goed acterende scheidsrechter heb ik mijn vrouwtje gebeld en aangegeven dat ze de koffie maar moest aanzetten en de verwarming maar even op 22 moest zetten want ik was tot het bot koud geworden. Snel het fietsje weer op om in een ‘warm bad’ thuis te komen.

“Roderick”