• Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen ASC 4 op het programma. Volgens de stand een laagvlieger, maar in een competitie waarin iedereen van elkaar kan winnen zitten geen potjes die de sportvrienden kunnen onderschatten.

En voor de volgers is ook duidelijk dat een constante vorm nog niet zichtbaar is en daarmee is een serie van structurele goede resultaten ook niet aan de orde.

Zo langzamerhand begint de ziekenboeg flink vol te lopen. Op papier 27 (!) man, maar het is wekelijks toch weer zoeken naar aanvullingen. Op dit moment zijn er rond de 10 sportvrienden niet fit genoeg om te kunnen spelen.

Zaterdag beschikte de technische staf over 16 min of meer fitte spelers, waarvan er 2 ingevlogen waren vanuit een ander team. Er werd het team op het hart gedrukt om vanaf minuut 1 gas te geven en de tegenstander vast te zetten. De sportvrienden hadden de overhand, maar waren niet in staat hier goede kansen uit te creëren. Na 10 minuten viel Thomas met een op het eerste oog zware enkelblessure uit, wederom een blessure. Zijn vervanger, Renzo heelt het verolgens zo’n 20 minuten vol, voordat hij ook geblesseerd het veld noodgedwongen moest verlaten. En Jacco, die zowaar op tijd op het veld was, ondanks het vroege tijdstip, moest met een liesblessure de strijd ook staken.

Tot dat moment speelde de wedstrijd zich op het middenveld af, waarbij de sportvrienden met geduld op zoek waren naar kansen. De laatste 10 minuten was het echter ASC dat de duimschroeven aandraaiden en het was Bas die met enkele fantastische reflexen de spitsen en bank van ASC tot wanhoop dreef.

In de rust werd Ane verzocht zich alsnog om te kleden en samen met Rob waren er daarmee nog 2, niet geheel fitte wissels over.

Zoals vaker de afgelopen weken kwamen de sportvrienden weer op achterstand. Gelukkig was BertJan vrij vlot daarna sneller dan zijn tegenstander en verschalkte de keeper. Lang konden de sportvrienden niet genieten, want de 1-2 werd snel gemaakt door ASC.

Met 20 minuten op de klok werd besloten om een slotoffensief te starten en Rob in te brengen voor de moegestreden Matthijs. Eén van de eerste acties van Rob leverde een terechte strafschop op die op wonderlijke wijze door BertJan verzilverd werd.

Op even wonderlijke wijze frommelde ASC echter ook de 2-3 achter Bas en zodoende konden de sportvrienden niet profiteren van puntverlies van directe concurrenten.

De man of the match voor deze week is : Paolo Bruins

Het mooiste moment van de zaterdag moest echter nog komen en dat vond plaats in de kleedkamer. Alle aanwezige sportvrienden werden door de technische staf verzocht in de kleedkamer plaats te nemen. Dit jaar is de beste en bekendste grensrechter van VV Berkum namelijk 20 jaar lid. Tijdens de seizoen opening hebben wij hem daarvoor al een nieuw setje eigen vlaggen aangeboden, maar ondertussen was de staf druk bezig om nóg een verrassing te realiseren. Iedereen die de sportvrienden kent, weet dat we het hebben over Anne Wybe de Boer. In zijn woongroep in Kampen is hij ook bekend als DJ AW en hier kan hij mooie verhalen over vertellen. De staf van de sportvrienden hebben Berkummer Wietze de Jager benaderd of het mogelijk is Anne Wybe een keer te ontvangen bij Radio 538. Wietze wil hier graag aan meewerken en zodoende zal een afvaardiging vrijdag 2 december ontvangen worden bij de ochtendshow van Wietze en Klaas. Hij wordt daar om 8.15 uur verwacht, hoe de ochtend verloopt is aan Wietze. Uiteraard zullen we via de diverse kanalen aandacht geven aan dit mooie evenement.

De waardering voor Anne Wybe is groot en hij is één van de sportvrienden. Sport is zoveel meer dan winnen of verliezen, sport verbroedert en verbindt! Zonder aanziens des persoons, los van kwaliteiten, achtergrond of geaardheid. De one love aanvoerdersband is iets waar veel over gesproken wordt, maar de sportvrienden proberen op hun eigen en unieke manier invulling te geven aan hun maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Soms gaat dat goed, soms wat minder, maar met de juiste intentie kan het nooit fout zijn!

“Zijlijner”