• In de sport is het al decennia lang een begrip: Sponsoring.

De enorme Van Dale geeft de volgende omschrijving aan sponsoring:

Het beschikbaar stellen van financiƫle middelen aan sporters of aan andere organisaties met de afspraak om als tegenprestatie reclame of publiciteit voor de sponsor te verzorgen.

Dankzij sponsoring hebben verenigingen bestaansrecht en kunnen begrotingen sluitend gemaakt worden. Bij Berkum 9 maken wij ook gebruik van een aantal sponsoren. Deze sponsoren kiezen vaak bewust voor een team en zijn niet altijd bereid om sponsoring op verenigingsniveau te doen. Vaak is de link een spelende sportvriend en zodoende wordt het niet gewaardeerd als er op basis van onderstaande acquisitie plaatsvindt.

De sportvrienden vinden het van belang om een goede relatie met hen te onderhouden en zodoende worden sponsoren altijd uitgenodigd bij de teamevenementen die zij organiseren. Dit wordt erg gewaardeerd door de sponsoren.

Uiteraard krijgen wij vanuit de vereniging een shirtsponsor aangeleverd. Dat is in ons geval Van Houdt Hypotheekadvies.

Jan Theo van Houdt is als sponsor bij meerdere teams betrokken en op zijn website staat het volgende:

Jan Theo van Houdt is erkend hypotheekadviseur en altijd op de hoogte van de laatste actuele hypothecaire producten en regelgeving. Op basis van uw persoonlijke situatie en wensen gaat Van Houdt samen met u de uitdaging aan om te zoeken naar de best passende ā€˜ontknopingā€™: een hypotheek op maat, aansluitend bij uw behoeften. Een hypotheek die ā€˜ontzorgtā€™: u kunt er gerust op zijn dat uw huis goed gefinancierd is en zorgeloos kunt genieten van uw woning.

En ook op de rug van het shirt hebben wij een sponsor via de vereniging gekregen. Zoals bij een groot aantal teams is dat Drukkerij Coenradi. Op hun website omschrijven zij zichtzelf als volgt:

Coenradi is partner van het MKB bij het maken van communicatie. Wij bedrukken alles en helpen u dit te creƫren, te maken en te gebruiken. Bedrijven uit heel Nederland laten dit al sinds 1872 aan Coenradi over.

Daarnaast hebben we diverse sponsoren die teamkleding of benodigdheden leveren. Zo hebben we sweaters ontvangen van Benthem Gratama Advocaten. De link met sportvriend Jan Teun was uiteraard snel gelegd en mocht je een (zakelijk) geschil hebben, dan ben je van harte welkom aan de Burgemeester van Roijensingel 2.

Begin van dit seizoen hebben wij een aantal nieuwe sportvrienden mogen verwelkomen en voor de resterende sweaters is Uniek de Hoofdzaak bereid gevonden om deze aan te vullen. Deze kapperszaak aan de Forelkolk 33 in Zwolle is zƩƩr de moeite waard om te bezoeken. Of zoals Moniek het zelf verwoordt:

Mooi van binnen, mooi van buiten, mooi van jezelfā€¦

Uiterlijk niet belangrijk?
    Niets is minder waar! Je bent je eigen visitekaartje!
    En als jij je mooi voelt, voel je je zeker en dat straal je uit!
    Uniek staat voor bijzonder,
    waardevol, buitengewoon en speciaal in zijn soort.
    Jij bent Uniek!

Naast sweaters maken we ook al enkele jaren gebruik van inloopshirts, die ook regelmatig als reservetenue gebruikt worden, die ons ter beschikking gesteld zijn door Terra Nautic. Deze camping met een prachtige ligging aan de Vecht is eigendom van de familie Dyjers. Naast de camping en jachthaven met 100 ligplaatsen hebben zij een watersportwinkel waar ze boten en accessoires verkopen. En als officiƫle dealer van Yamaha leveren ze nieuwe en tweedehands buitenboordmotoren en doen ze ook het onderhoud en reparatie op elk merk buitenboordmotor.

Dit seizoen is de kledinglijn uitgebreid met poloā€™s die via Marco door Thermal Comfort Systems B.V. (TCS) uit Wezep gesponsord zijn. Het bedrijf omschrijft zichzelf als volgt:

Thermal Comfort Systems B.V. houdt zich bezig met de engineering, levering en het aanbrengen van vloerverwarming en vloerkoeling systemen in voornamelijk de utiliteitbouw en serie matige woningbouwprojecten. De systemen sluiten goed aan bij de verduurzaming, doordat er met lage temperaturen verwarmd en met hoge temperaturen gekoeld kan worden. Hun opdrachtgevers zijn werktuigbouwkundige installateurs.

En recent hebben wij nog een nieuwe sponsor kunnen werven die ons voorzien heeft van mooie nieuwe sporttassen. Le Clercq Projectontwikkeling prijkt mooi als reclame uiting op de tassen. Dit bedrijf dat gevestigd is in Deventer is sinds 1990 actief als zelfstandig middelgrote projectontwikkelaar. Met hun ervaring, deskundigheid en ambitie ontwikkelen zij bouwprojecten van kwaliteit. Projecten die bijdragen aan een aantrekkelijke en duurzame woon- en leefomgeving. Via Cris is deze sponsoring tot stand gekomen.

Ten slotte hebben wij ook nog een anonieme sponsor die ons 8 ballen heeft gegeven. Dankzij deze ballen zijn wij niet meer afhankelijk van het samen beheren van de ballen in de ballenkasten. Aangezien iedereen verantwoordelijk is, bleek dat niemand verantwoordelijk is en grepen wij bij trainingen en wedstrijden steevast naast de materialen of de aantallen waren afgenomen. Dit probleem hebben we nu niet meer. 8 stuks is wel het minimaal noodzakelijke aantal dat wij nodig hebben, dus mocht u na het lezen ook als sponsor iets voor de sportvrienden willen betekenen, neem dan contact met ons op.

ā€œZijlijnerā€