• Berkum 1 heeft in de uitwedstrijd bij Buitenpost met 0-0 gelijkgespeeld en boekte zo de tweede achtereenvolgende remise. Anders dan een week eerder konden de matig spelende Zwollenaren ditmaal geen aanspraak op een ruimere beloning maken.

"Het was niet best," constateerde Berkum-trainer Raymond Schuurman. "We hadden het lastig en we kregen het niet los. In de tweede helft was de wedstrijd wat opener, maar ook toen kwamen we er niet door. Gelukkig was onze keeper goed op dreef."

Schaarse kansen
    In de eerste helft hadden de bezoekers het merendeel van het balbezit, maar verder dan een paar halve kansen kwam Berkum niet. Buitenpost verdedigde fel en kort op de tegenstander en maakte het uiterst moeilijk voor de Zwollenaren om een vrije man te vinden. Bij de schaarse kansen eindigde een schot van Yannick Kaluzi in de handen van Buitenpost-keeper Kevin van der Meulen en een kopbal van Berkum-aanvoerder Marc van der Meulen belandde op het dak van het Friese doel. Na iets meer dan een halfuur heerste er even chaos in de Buitenpost-defensie, maar de daarop volgende inzet van Björn Bakker belandde op de lat. Even later kwam captain Berend Schootstra er aan de andere kant goed door, maar Berkum-doelman Dominic van Hoof onderschepte knap.

Korte hoek
    In het tweede bedrijf drong de thuisclub meer aan. Al direct na de hervatting kwam Durk de Haan in goede schietpositie, maar Berkum had geluk dat hij op de korte hoek mikte waar keeper Van Hoof goed stond opgesteld. De Zwolse doelman plukte even later de bal van de voeten van Jorrit Terpstra en zag vlak daarna De Haan ruim naast schieten.

Na bijna een uur was heel Berkum van mening dat er een strafschop gegeven moest worden vanwege vermeend hands in het Friese strafschopgebied, maar scheidsrechter Pedro Raven gaf geen krimp en liet doorspelen. Chris van der Meulen leek vlak daarna dichtbij de openingstreffer maar de Zwolse vleugelspits wist die mogelijkheid niet te verzilveren.

Keeper Dominic van Hoof redde in de slotfase een punt voor de bezoekers door sterk in te grijpen bij kansen van de invallers Joran Olijve en Rik Weening. Omdat aan de andere kant keeper Kevin van der Meulen zijn vingers nog net achter een schot van Chris van der Meulen kon krijgen en hij even later een vrije trap van Björn Bakker net onder de lat wegtikte bleef het bij een doelpuntloze remise. Berkum is daardoor op de ranglijst van de Hoofdklasse B een plaatsje gezakt naar een met Flevo Boys gedeelde vierde plek.

Buitenpost-Berkum, 15 september 2018
    Eindstand: 0-0 (0-0)
    Scheidsrechter: Pedro Raven
    Gele kaarten: Jorben Nieuwenhuis (Berkum), Rob Dijkstra, Wim de Vries (Buitenpost)