•

VV Berkum heeft met het vastleggen van Julian de Ruiter voor het seizoen 2020-2021 een talentvolle aanvaller aan de selectie toegevoegd. De nu 21-jarige linkerspits speelde de afgelopen twee seizoenen bij derdedivisionist DVS ’33.

Voordat De Ruiter twee jaar geleden door DVS werd opgepikt speelde hij bij DOS Kampen, waar hij alle jeugdelftallen doorliep en daarna de hoofdmacht haalde. Hij speelt voornamelijk op de linkerflank, maar kan op meer plekken in de voorhoede uit de voeten. Julian is in het dagelijks leven student Sportmarketing aan Hogeschool Saxion in Deventer en woont in Kampen.

Verder tekende Johnsen Bacuna (34) onlangs bij voor nog een jaar en dat wordt voor de rappe spits alweer het zesde seizoen bij de Zwolse hoofdklasser. Eerder was er sprake van dat hij aan het eind van deze jaargang zou stoppen met voetbal, maar het bevalt hem zo goed bij Berkum dat hij besloot er nog een seizoen aan vast te knopen.

Met diverse andere spelers van de hoofdselectie van Berkum zijn nog gesprekken gaande over verlenging van hun periode bij de club.