• Zaterdag speelden de mannen van Wil Schelhaas tegen de winterkampioen uit de Hoofdklasse 5.

De ploeg uit Geesteren had een prima eerste seizoenshelft achter de rug waarin er in 11 wedstrijden op 1 wedstrijd na (gelijk) alles gewonnen werd. Een indrukwekkend doelsaldo werd opgebouwd met 45 doelpunten voor en 13 doelpunten tegen. Al met al een tegenstander om serieus rekening mee te houden en weer een mooi meetmomentje om te kijken waar onze jongens nu ook daadwerkelijk staan. Op deze manier zal ook STEVO naar deze wedstrijd gekeken hebben.

In een leuk bekerpotje voetbal won Berkum uiteindelijk met duidelijke cijfers 6-2 en plaatste zich bij de laatste 8 in het bekertoernooi.

O19-1 liet vorige week tegen WVF al een duidelijke vorm verbetering zien en trok deze lijn door tegen STEVO. STEVO beschikt over een technische ploeg die af en toe  fraaie staaltjes voetbal liet zien maar daarin tegen de hele middag meer dan de handen vol had tegen ook een goed voetballend Berkum. Berkum kwam in de eerste helft 3 keer op voorsprong waarbij de 3e goal meteen de opmaat was voor een 3-2 ruststand. STEVO moest zich grote delen van de wedstrijd beperken tot het inzetten van counters omdat het zich gewoonweg niet voetballend onder Berkum kon uit voetballen. Berkum was duidelijk over de hele wedstrijd de bovenliggende partij.

Uiteindelijke stokte de teller bij een 6-2 eindstand. Daniel en Joshua scoorden allebei 2 fraaie doelpunten en Joey en Tobias deden ook nog een duit in het zakje.

Prima wedstrijd van Berkum tegen ook een prima tegenstander. Berkum liet zien dat het zich prima kan meten tegen een overtuigende kampioen uit een andere Hoofdklasse. Als je dan 6 keer scoort tegen een ploeg die er maar 13 heeft tegen gehad zegt dat wel iets.  STEVO zal gemerkt hebben dat er in de andere Hoofdklassen ook tegenstanders lopen die iets meer in huis hebben dan de tegenstanders die zij tot nu toe getroffen hebben. Kortom een leerzaam potje voor beide ploegen.

Wellicht komen we elkaar weer tegen in de promotiepoule in het voorjaar en zien we hopelijk weer een aantrekkelijk potje voetbal als deze. De winterstop is nu daadwerkelijk aangebroken en zal de accu weer opgeladen moeten gaan worden voor de tweede seizoenshelft waarin gestreden wordt om promotie naar de 4e divisie.