• Berkum 1 speelt in de eerste ronde van de strijd om de Districtsbeker Oost op dinsdag 9 november een uitwedstrijd bij VV Heerde, zo is bekend gemaakt door de KNVB.

Heerde kwam de laatste jaren uit in de zondagse Tweede Klasse van het District Noord, maar besloot om met ingang van het seizoen 2021-2022 de overstap te maken naar het zaterdagvoetbal. De ploeg van trainer Daniël Holtman komt nu uit in de 4e Klasse C van District Oost en heeft daar de nodige streekderby’s op het programma, onder meer tegen ‘buurman’ SEH. De hoop op meer duels tegen streekgenoten was één van de redenen bij de Heerdenaren om de overstap naar het zaterdagvoetbal te maken.

Heerde speelde afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie en won toen met 2-3 bij Veluwse Boys in Garderen.