• Berkum 1 heeft in de bekerwedstrijd bij derdeklasser Oene met 1-2 gewonnen en kwam pas kort voor tijd in veilige haven. De Zwolse hoofdklasser had de handen vol aan de ploeg uit Gelderland, die goed partij gaf en slim voetbalde. "Zwaar bevochten, het moest bij ons van heel diep komen," vond Berkum-trainer Raymond Schuurman.

Berkum scoorde al na enkele minuten toen de opgestoomde back Yoram Zandvliet vanaf de achterlijn voorzette en Chris van der Meulen de 0-1 binnen tikte. Wie dacht dat dat de opmaat zou worden voor een monsterscore kwam bedrogen uit, want de te nonchalant spelende bezoekers leden veel te veel balverlies en waren voorin niet efficiƫnt genoeg.

EĆ©n-op-Ć©Ć©n
    Oene bleef met veel mensen voor het doel uitstekend op de been en kwam gaandeweg ook meer op de helft van de Zwollenaren. Na een kwartier dook Jim Schaap zelfs vrij voor het Berkum-doel op, maar keeper Huib Veurink redde knap in die Ć©Ć©n-op-Ć©Ć©n situatie. Aan de andere kant bracht doelman Wim Riphagen redding bij een aantal inzetten, maar de meeste Zwolse doelpogingen strandden in de Oene-defensie. Berkum leek zo met een kleine voorsprong aan de thee te gaan, maar dat pakte anders uit. Keeper Veurink ging kort voor rust in de fout en daar profiteerde Yve Hiberink onmiddellijk van door de 1-1 binnen te leggen.

Druk
    In de tweede helft zette Berkum vrijwel constant druk, maar ondanks kansen voor onder meer Yannick Kaluzi, Johnsen Bacuna en Chris van der Meulen leidde dat, ook door goed keeperswerk van Riphagen, lange tijd tot niets. Pas in de laatste 20 minuten, toen aanvaller Michel van Aggele was ingevallen, werd de pressie van de Zwollenaren zo groot dat de hechte Oene-defensie uiteindelijk bezweek. In de 82e minuut werd het Gelderse verdedigingsblok goed uit elkaar gespeeld en Bacuna stond op de juiste plek om de bevrijdende 1-2 op het scorebord te brengen. Hoewel er daarna, zelfs in blessuretijd, nog kansen op meer waren slaagde Berkum er niet in om Oene nogmaals te ontregelen, zodat het bij deze krappe zege bleef.

Berkum gaat daarmee door naar de tussenronde van de strijd om de Districtsbeker Oost. Daarin speelt de ploeg van trainer Raymond Schuurman op dinsdag 18 december op eigen terrein tegen WSV uit Apeldoorn.

Oene-Berkum, 27 november 2018 (2e ronde Districtsbeker Oost)
    Eindstand: 1-2 (1-1)
    Scheidsrechter: Meine de Boer
    Doelpunten: 4. Chris van der Meulen (0-1), 44. Yve Hilberink (1-1), 82. Johnsen Bacuna (1-2)
    Gele kaarten: Jim Schaap, Berthold Gerrits (beiden Oene)
    Opstelling Berkum: Huib Veurink, Jorben Nieuwenhuis (46. Bjƶrn Bakker), Yoram Zandvliet (46. Rico Wolven), Patrick van der Veen, Jasper van der Stouw, Marc van der Meulen, Hoeseb Yakob, Thom Kooke (68. Michel van Aggele), Chris van der Meulen, Yannick Kaluzi, Johnsen Bacuna
    Opstelling Oene: Wim Riphagen, Paul van Bussel, Patrick Kamphuis, Wiljan van Hell (75. Mike van Bussel), Jim Schaap (64. Jasper Mosterd), Jesse Teeuwen, Yve Hilberink, Jordy Horstman, Andy Kers, Ernst Rombout, Berthold Gerrits (84. Wijnand van Eek)

Door een externe technische storing hebben wij dit verslag pas na enkele dagen kunnen plaatsen.
    Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor deze vertraging!