• Berkum 1 heeft in het tweede oefenduel van de winterstop goed gepresteerd door met 4-2 te winnen van zondaghoofdklasser Be Quick 1887. Vooral in de eerste helft was de thuisclub goed op dreef, wat vertrouwen geeft voor de tweede competitiehelft.

Mede door de terugkomst van de eerder langdurig geblesseerde Jason Huisman en Dennis Horstman zag de defensie van Berkum er gedegen uit en op het middenveld zorgden goede loopacties van Thom Kooke voor dreiging. Ook Marc van der Meulen speelde sterk met strakke inspeelpasses op zijn aanvallers. In het eerste bedrijf kwam de thuisclub op 1-0 en 2-0, waarbij in beide gevallen de sterk opkomende Huisman voor de assist zorgde en Johnsen Bacuna (foto) de klus af kon maken.

Wissels
    Berkum bracht bij de hervatting vier wissels in het veld en het speelbeeld werd vervolgens onrustiger, met minder vaste patronen en een slordiger ogende verdediging. Toch kwam Berkum in de 69e minuut op 3-0 en weer was, na een fraaie counter van Yoram Zandvliet en Huisman, Bacuna het eindstation, waarmee de Berkum-spits dus een hattrick op zijn naam bracht. Direct daarna kwam Be Quick 1887, na een ook al oogstrelende combinatie, via Daniel Teune terug tot 3-1. Na nog meer wissels van Berkum-zijde werden de gasten uit Groningen gevaarlijker maar in de 79e minuut kwam Berkum toch op 4-1. Wéér was Jason Huisman de aangever, zijn vierde (!) assist van de middag, en ditmaal kon Zandvliet de trekker overhalen.

Optimisme
    De laatste 10 minuten van de wedstrijd waren matig, waarbij Be Quick 1887 door een schot van Geertjan Lieuwes, dat in de Berkum-defensie van richting werd veranderd, nog terug kwam tot 4-2. Verder lieten de Zwollenaren het echter niet komen en vooral de eerste helft geeft reden tot optimisme dat Berkum zaterdag bij de hervatting van de competitie tegen Buitenpost goed voor de dag kan komen.

Scoreverloop: 13. Johnsen Bacuna 1-0, 40. Bacuna 2-0, 69. Bacuna 3-0, 70. Daniel Teune 3-1, 79. Yoram Zandvliet 4-1, 81. Geertjan Lieuwes 4-2.
    Beginopstelling Berkum: Dominic van Hoof, Jason Huisman, Jasper Bremmer, Dennis Horstman, Rico Wolven, Johnsen Bacuna, Björn Bakker, Yannick Kaluzi, Marc van der Meulen, Patrick van der Veen, Thom Kooke
    Wissels: Jasper van der Stouw, Chris van der Meulen, Yoram Zandvliet, Hoeseb Yakob, Andrej Piljic

Verslag: Roel van ‘t Oever