• Chris van der Meulen heeft besloten om tóch nog een jaar door te gaan bij de eerste selectie van VV Berkum, al had hij eerder laten weten na deze zomer te zullen stoppen.

“Die plotselinge stop van het afgelopen seizoen voelde erg onbevredigend. Het begon daardoor toch weer te kriebelen en het ‘thuisfront’ staat er ook achter, dus ik ga nog een jaar door,” kondigt de nu 36-jarige linkerspits aan. “Komend seizoen staat er een heel mooie selectie bij Berkum. Ik ben nog steeds goed fit en zo lang ik nog 10 of meer goals per seizoen kan maken denk ik dat ik van waarde kan zijn.”

In het abrupt beëindigde seizoen 2019-2020 zat Chris al weer bijna aan dat, door hem zelf opgelegde, doelpuntenmoyenne. Toen de competitie na twee-derde van de rit werd stilgezet had hij negen keer gescoord, waarvan twee keer in de laatste wedstrijd tegen Buitenpost. Volgens sportsite Voetbalnederland.nl staat zijn totaal na 19 seizoenen op 169 competitiegoals, al is dat aantal waarschijnlijk aan de (te) voorzichtige kant.

Doordat hij heeft bijgetekend gaat Chris nu dus zijn 20e seizoen in als speler van de hoofdselectie van de Zwolse hoofdklasser, een carrière waarop slechts weinigen op dit niveau kunnen bogen. VV Berkum is dan ook blij met dit mooie staaltje van clubtrouw!