• Dominic van Hoof is ‘Speler van het Jaar’ bij de hoofdmacht van VV Berkum in het seizoen 2018-2019 geworden. De nu 35-jarige doelman heeft na vier mooie Berkum-seizoenen besloten zijn keepershandschoenen aan de wilgen te hangen maar heeft met deze prijs een passend slotakkoord gegeven aan zijn fraaie carrière.

Dat Dominic het bij onze club steeds uitstekend heeft gedaan blijkt wel uit het feit dat hij zowel in zijn eerste als laatste Berkum-jaar het klassement van de Speler van het Jaar won en tussendoor ook nog eens als tweede eindigde. Dominic pakte in die vier jaren heel wat punten voor zijn team door gedegen keeperswerk én zijn zeer actieve coaching tijdens de wedstrijden van de linies vóór hem.

Dominic, in het dagelijks leven werkzaam als docent lichamelijke opvoeding, gaat zich verder toeleggen op zijn activiteiten als keeperstrainer en daar komt zijn grote ervaring ongetwijfeld goed van pas. Vóór zijn vier jaren bij Berkum verdedigde hij al het doel van heel wat clubs, waaronder Go Ahead Eagles, Excelsior ’31, HSC ’21, WHC en FC Zutphen.

Zoals gebruikelijk zijn de spelers van ons eerste elftal ook in het afgelopen seizoen weer na elk competitieduel door een vaste groep juryleden van zeven personen beoordeeld. In het voorgaande seizoen 2017-2018 kwam aanvoerder Marc van der Meulen als winnaar van het klassement uit de bus.