• Na een weekendje zonder voetbal mochten de voetbalschoenen weer worden aangetrokken voor een competitiewedstrijd. Uit tegen VVOG in Harderwijk. Op het prachtige sportpark in Harderwijk, ook wel ‘De Koel van Gelderland’ genoemd, trokken de mannen van Alain Michel ten strijde in prachtig rode tenues tegen VVOG. Een altijd lastige tegenstander voor Berkum 2.

Dat hadden we ons toch anders voorgesteld: 2-0
    Dat bleek, want in het begin van deze wedstrijd had Berkum 2 grote moeite met VVOG. VVOG kreeg te veel ruimte om te voetballen en dat deden ze dan ook in het eerste kwartier. Dat resulteerde in twee goals en zo leek het een wel erg lastige middag te worden voor Berkum 2.

Rug rechten en terug vechten: 2-2
    Tegen die achtergrond was het erg belangrijk dat Bart Pleijsier een prachtige kopgoal maakte na een corner van Andrej Piljic. Daarmee was de aansluiting weer gevonden en leek Berkum 2 meer passie in het spel te gooien. Dat leek niet alleen maar zo, maar dat was ook zo. De duels werden gewonnen, er werd goed gevoetbald en er werden kansen gecreëerd. VVOG probeerde nog wel op te bouwen, maar ze liepen in het Berkumse mes. Joost Baas zette zelf goed druk en na een slippertje van VVOG kon hij alleen op de doelman afgaan en rondde mooi af: 2-2. En zo was de slappe beginfase binnen enkele minuten weer rechtgezet. Tot de rust kreeg Berkum 2 geen noemenswaardige kansen meer.

Inzet en passie beloond: 2-3
    Na de rust ging Berkum 2 op zoek naar de overwinning. Het voetbal werd wel wat minder dan in de eerste helft, maar de passie bleef. Ook stond het achterin stukken beter dan in de eerste helft. Het was Stef Alkema die de inzet van de Berkumers beloonde: 2-3.

Defensie Berkum geeft aanval de ruimte: 2-5
    De defensie van Berkum op dat moment, met Bart, Sam, Chris en Robin hield het uitstekend dicht en gaf weinig grote kansen weg. Aan de andere kant scoorde Berkum 2 nog wel twee keer. Erik Bos schoot raak met een mooie volley en even later was het een prima aanval die bekroond werd door Daniël Holsappel en Andrej Piljic. De wedstrijd eindigde daarmee in een 2-5 overwinning.

Korte wedstrijdanalyse.
    Een goede uitslag. De beginfase was ronduit zwak, maar Berkum 2 heeft laten zien zich prima te kunnen herpakken na een vroege achterstand. Er was passie, er waren kansen, er was effectiviteit. Deze ingrediënten waren genoeg voor de overwinning tegen VVOG.

Kruit nog niet verschoten.
    De overwinning werd flink gevierd in Berkum bij het Oktoberfest. De biertjes smaakten beduidend lekkerder met drie punten en vijf goals. Op naar volgende week, uit naar Excelsior ’31, ook al weer een mooi sportpark. We kijken er naar uit.

Opstelling: Jelle Brouwer, Dennis Snel (’50 Erik Bos), Sam Borger, Jasper Beltman (’59 Robin Kanters), Chris Hutten, Daniël Holsappel, Thom Kooke, Joost Baast, Stef Alkema, Bart Pleijsier, Andrej Piljic (’84 Jan van der Sluis)

•   Team Gespeeld Punten
    1 HHC Hardenberg 2 8 19