• De mannen van Robin Dijk speelden zaterdag om het “echie” de eerste competitie wedstrijd tegen Nieuwleusen. De eerste wedstrijd voor de O19-1 in de 4e divisie. Het elftal speelde comfortabel had geen last van plankenkoorts en won betrekkekijk eenvoudig en onbedreigd met 0-3.

Berkum trad aan zonder zijn “dreh und angelpunkt” aanvoerder Lars van Gerner. Hij lijkt nog wel een paar weekjes aan de kant te staan. Zijn positie werd prima ingevuld door Stijn Jagt.

Berkum startte voortvarend en combineerde vlot door het elftal heen en liet de aanvallers en middenvelders van Nieuwleusen veel meters maken. Na 8 minuten resulteerde dit in de openingstreffer van Jaro Wink. David Albino, die zijn opponent een vervelende middag bezorgde, zette aan de linkerkant veel druk op zijn tegenstander, onderschepte de bal en trok vanaf de achterlijn voor op Jaro Wink. Daniel van de Ploeg stapte slim over en de bal lag voor het inschieten wat dan ook door Wink gebeurde. Prima goal en 0-1 voor Berkum.

Nieuwleusen stelde daar bitter weinig tegenover en moest er ook na de wedstrijd de conclusie getrokken worden dat zij niet 1 keer de bal tussen de palen hadden geschoten. Aanvaller Randy Vink was het meest gedreven maar kon tegenover Daan van der Veer en Alex van Hoesel ook weinig potten breken.

Berkum speelde zijn geliefde spelletje door. Jaro Wink speelt hierin een belangrijke rol. Constant in beweging, veel diepgang in zijn spel met en zonder bal maakt hem bij vlagen ongrijpbaar. Zo ook in de 18e minuut toen hij na een individuele actie onderuit werd gehaald binnen de beruchte lijnen.

De scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip te leggen. Alex van Hoesel wist hier wel raad mee en de 0-2 was een feit. Dit was tevens de ruststand.

Na rust was het wederom eenrichtingsverkeer richting het doel van Nieuwleusen dat er zelf nog maar sporadisch uitkwam.

In de 48ste minuut draaide Nieuwleusen zichzelf definitief de nek om toen een te korte terugspeel bal wederom door de bedrijvige Jaro Wink onderschept werd. Alleen voor de keeper schoof hij de bal simpel binnen. 0-3.

De wedstrijd dat eigenlijk geen wedstrijd was,  was daarmee toch wel beslist. Berkum kreeg nog een aantal goede mogelijkheden om de score verder op te voeren maar liet dit jammerlijk na. Het aantal corners nam nog toe maar de variant van de kansloze korte corner wordt hierin ook te vaak gekozen.     Rendement namelijk 0……

De scheidsrechter floot na 94 minuten op zijn fluit en konden de toeschouwers concluderen dat ze van Berkum kant naar een prima pot hadden gekeken. Er zijn nog fases in de wedstrijd dat sommige spelers onzichtbaar worden en het team vervalt in een reeks van slordigheden en balverlies door concentratieverlies. Als dit zich nog verder verbetert dan ziet de competitietoekomst er rooskleurig uit voor het team van Robin Dijk.

Volgende week speelt 019-1 thuis tegen RSC uit Rossum. Kijken of we dan ook de punten in Berkum kunnen houden.