• Pupil van de week
  • Tiede Frouws, 10 jaar oud

De Pupil van de Week bij de wedstrijd van Berkum 1 tegen SC Genemuiden is Tiede Frouws. Tiede is 10 jaar oud en is verdediger in Berkum JO11-2. Deze slimme jongen speelt nu drie jaar bij Berkum, nadat bij vanaf Be Quick ’28 was overgestapt. In zijn team is Tiede als verdediger goed in het omschakelen en is hij redelijk snel. Hij is niet goed in schieten, maar gaat soms wel mee naar voren. Daarnaast is zijn lengte een groot voordeel, net zoals bij een van zijn voorbeelden Virgil van Dijk.

Naast voetballen is Tiede in zijn vrije tijd graag aan het gamen of buiten spelen. Met gamen is vooral Fortnite populair, maar ook een nieuwe game met skateboarden die zijn vader recent gekocht heeft. Buiten gaat hij graag met vrienden de wijk in om te voetballen, spelletjes te doen of te tennissen. Op school vindt Tiede vooral de grote projecten leuk waarbij hij dingen kan maken zoals een muurkrant. Dit is een goede oefening voor later als hij natuurkundewetenschapper wordt. Het lijkt hem namelijk geweldig om proefjes te doen met vuur en bliksem.

Als onze Pupil van de Week heeft Tiede deze week een VIP-plek om zijn oude gymleraar Jason Huisman in actie te zien. We wensen hem een fijne wedstrijd toe!