•

VV Berkum heeft zich voor het nieuwe seizoen 2020-2021 verzekerd van de diensten van Robert Schonewille. De 30-jarige verdedigende middenvelder komt over van WHC, waar hij vier seizoenen speelde en aanvoerder van de hoofdmacht is.

“Ik heb eerder laten weten dat ik bij WHC zou vertrekken. Van alle clubs die interesse toonden had ik het beste gevoel bij Berkum, zowel bij de vereniging als de spelers. Ik ken de club en de meeste jongens die er spelen,” laat hij weten.

Vóór zijn komst naar WHC speelde Schonewille voor MSC in Meppel, HHC Hardenberg, HODO en Jong Emmen. Hij woont in Meppel en is in het dagelijks leven groepsdocent aan De Ambelt in Hardenberg.

Eerder werd al bekend dat centrale verdediger Frank van der Burg (23) en linkerspits Julian de Ruiter (21) komend seizoen deel uit zullen maken van de hoofdselectie van Berkum. Beide spelers komen nu nog uit voor derdedivisionist DVS ’33.

Met diverse spelers van de huidige Berkum-selectie zijn gesprekken gaande over verlenging van hun verblijf bij de club.