• De pen wordt voor de laatste keer in 2018 uit de inkt gehaald om verslag te doen van de talenten van Berkum 2. De laatste wedstrijd die voor de winterstop op het programma stond was thuis tegen DVS’ 33 2 uit Ermelo.

We hadden er zin in.
    Beide ploegen hadden bij de aanvang van de wedstrijd evenveel punten. Het beloofde dus een leuke pot te worden, aangezien DVS’ 33 2 een voetballende ploeg is en Berkum 2 natuurlijk het thuispubliek nog een laatste keer wilde trakteren op oogstrelend voetbal. Hiermee waren alle ingrediënten aanwezig om er een aantrekkelijke wedstrijd van te maken. Te meer waar Berkum 2 de laatste weken in een goede flow zat met 3 overwinningen uit de laatste 4 wedstrijden.

Energieke start van de wedstrijd.
    Thuis tegen DVS’ 33 2 begon Berkum 2 in de eerste helft ook goed. Het was fel in de duels, speelde de bal zo nu en dan prima rond en kreeg kleine kansjes. In de 18e minuut gaf Thom Kooke een prachtige lange bal op aanvoerder Bart Pleijsier. Bart kon echter niet goed genoeg afdrukken. Maar, het eerste speldenprikje en de aanvallende intenties waren daar!

Weer het hoofd van Bart: 1-0
    Het spel van beide ploegen was aan het begin van de wedstrijd wat slordig zo nu en dan. Er werden bovendien veel overtredingen gemaakt waardoor het spel regelmatig stil lag. Na een kleine 20 minuten was het wel ineens raak voor Berkum 2. Daniël Holsappel maakte een keurige actie waarbij hij zijn directe tegenstander heerlijk dolde op de vierkante meter. De niet verwachte voorzet belandde precies op het hoofd van Bart Pleijsier. Hij schampte de bal bewust in de verre hoek en maakte zo alweer zijn derde kopgoal en zijn 6e doelpunt dit seizoen.

Qua wedstrijdbeeld onverwacht, maar wel lekker: 2-0
    Zo af en toe liet Berkum 2 de bal snel en goed rondgaan, maar het was ook met regelmaat slordig. Er waren ook geen noemenswaardige kansen. Alleen DVS’ 33 2 kreeg nog een goede mogelijkheid, maar keeper Jelle Brouwer pareerde adequaat. De rust leek gehaald te worden met een 1-0 tussenstand, maar daar was als een duveltje uit een doosje ook nog de 2-0. De bal werd onderschept op het middenveld en kwam bij Bart Pleijsier terecht. Die gaf een slimme lange bal in de diepte in op Andrej Piljic. Die hield zijn lichaam er goed tussen en schoot vervolgens bekeken raak 2-0. Een welkome goal en dan smaakt de thee in de rust nog wat lekkerder.

DVS ’33 2 neemt touwtjes in handen: 2-1
    Na rust liet DVS’ 33 2 zich meer gelden. En daarbij ging Berkum 2 ook minder goed spelen dan in de eerste helft. Met name de scherpte in de duels ontbrak. DVS’ 33 2 kon daardoor in haar spel komen en dat resulteerde in enkele mogelijkheden. In de 55e minuut schoot een speler de bal langs Jelle Brouwer, maar gelukkig stond daar routinier Jeroen Horstman die de bal van de lijn werkte. DVS’ 33 2 was nu duidelijk de betere ploeg in de tweede helft en dat resulteerde dan ook in de terechte aansluitingstreffer. Dat was trouwens een mooie treffer. Een goed ingeschoten vrije trap linksboven in de hoek.

Zandzakken voor de deur, toch 2-2
    Vanaf dat moment was Berkum 2 alleen nog maar aan het tegenhouden en gooide daarmee eigenlijk zijn eigen ruiten in. In de 80e minuut werd het dan ook gelijk na een mooie aanval van DVS’ 33 2.

Even nog tot eindsignaal de adem inhouden.
    De laatste 10 minuten was het nog even billenknijpen of DVS’ 33 2 er nog met de overwinning van door zou gaan, maar met een bal op de lat had Berkum 2 het geluk aan haar zijde. Zo eindigde de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel. Al met al een terechte uitslag, hoewel DVS’ 33 2 misschien recht had op meer. Berkum 2 was in de eerste helft feller en beter, maar in de tweede helft was het DVS’ 33 2 dat bepaalde wat er gebeurde op het veld.

Al met al een mooie klassering tot aan winterstop.
    Zo eindigt Berkum 2 op een gedeelde 5e plaats voor de winterstop van dit seizoen en daar zijn de staf en spelers dik tevreden over. Berkum 2 staat uiteindelijk maar 5 punten achter op de nummer 1 en met het steeds betere veldspel van de afgelopen weken weet je het maar nooit. Berkum 2 gaat er na de winterstop in ieder geval voor.

Voetbal en poëzie gaat kennelijk toch samen.
    En zo is het dan ineens winterstop. De zaterdag werd nog goed afgesloten door het vieren van Sinterklaas in Casa di Berkum. Waar de goudgele rakkers goed smaakten, er rijkelijk werd gestrooid met prachtige poëzie en hier en daar iemand even op zijn plek werd gezet. De sfeer zat er goed in. Nu is het even tijd om enkele weken te genieten van de tijd die overblijft zonder trainingen en wedstrijden.  Om zodoende ons weer op te laden voor het tweede deel van de competitie in 2019.

We zien jullie allemaal dan weer.

• Goede feestdagen!
    Namens de tweede selectie wensen wij een ieder bij VV Berkum fijne feestdagen en tot in 2019!

Opstelling:
    Jelle Brouwer, Jeroen Horstman, Chris Hutten, Mattijn Huizenga, Thom Kooke, Daniel Holsappel, Erik Bos, Bart Pleijsier, Stef Alkema, Andrej Piljic, Jasper Beltman, ( 75e Dennis Snel)

•   Team Gespeeld Punten
    1 HHC Hardenberg 2 12 25