• Trainingen week 6 afgelast i.v.m. winterweer

4 feb 2021
  • In verband met het naderende winterweer is besloten om alle trainingen voor week 6 af te gelasten. Dit betekent concreet dat er van maandag 8 februari t/m vrijdag 12 februari niet kan worden getraind op de Vegtlust. Het sportpark is voor alle voetballers tijdens die dagen gesloten. Het is tevens niet toegestaan om op eigen initiatief het sportpark te betreden om een balletje te trappen.

Op donderdagavond 11 februari zal er een besluit worden genomen over de wedstrijden die gepland staan voor zaterdag 13 februari. Er moet ernstig rekening worden gehouden dat deze wedstrijden ook niet door zullen gaan.

Achtergrondinformatie:

Sneeuw is voor het product kunstgras in principe geen probleem. Bespelen van een licht besneeuwd veld vormt voor een kunstgrasveld dus geen risico, maar mogelijk wel voor de sporter omdat het glad kan worden. Toch is het raadzaam om een redelijk besneeuwd kunstgrasveld niet te bespelen. Bespelen heeft namelijk tot gevolg dat de sneeuw in de mat en in de rubber wordt getrapt. De temperatuur hoeft maar licht te stijgen en vervolgens weer te dalen of er vormt zich een ijslaagje. Onder dat soort omstandigheden kan er zeker niet worden gespeeld. Verder duurt het vaker langer dat een besneeuwd en bespeeld veld na intree van de dooi weer bespeelbaar is. Sneeuwruimen met sneeuwschuivers wordt niet aanbevolen in verband met de risico's voor de mat en is dus ook verboden.