• Overzicht van de vaste vrijwilligerstaken

    Bij het lid worden van onze vereniging vragen wij je een van de vaste vrijwilligerstaken te kiezen.
    Vrijwilligerswerk is verplicht bij VV Berkum. Daardoor kunnen we veel taken aan, omdat we zo de taken kunnen verdelen over veel leden en ouders/verzorgers. Dat maakt ons een sterke en gezonde vereniging.
    Aanmelden voor de vaste vrijwilligerstaken kan ook via de voetbal.nl app. Hoe dit laatste precies werkt kun je lezen in de handleiding Club.Vrijwilligers. Je vind de handleiding via het menu vereniging en kies daarna voor downloads. 

    Naast de vaste vrijwilligerstaken die op het online inschrijfformulier staan kun je ook een taak kiezen uit het overzicht openstaande vacatures. Klik hier voor het actuele overzicht van de openstaande vacatures.

    Hieronder worden de vaste vrijwilligerstaken kort toegelicht. Als lid van de vereniging kun je jezelf inplannen via het rooster in de voetbal.nl app. Zet zelf de geplande taak in je agenda. Je ontvangt bij het inplannen via de voetbal.nl app geen herinnering maar alleen een pushbericht direct nadat je je hebt ingeschreven. Wordt je door de taakbeheerder ingepland voor een taak in het rooster dan ontvang je per email een bevestiging en een week voor de taak datum nogmaals een herinnering.

    NB: Niet alle vaste vrijwilligerstaken worden getoond op het online inschrijfformulier en/of de voetbal.nl app. Dit komt omdat er op dit moment voldoende vrijwilligers actief zijn voor uitvoering van de desbetreffende taak en/of dat deze taak op dit moment niet van toepassing is.

  • Kantinedienst
    Werkzaamheden in de kantine achter de bar en in de keuken. Bestref diensten op zaterdagen in blokken van 2 uur. Het aantal vrijwilligers per dienst is 7 personen. Het betreft ongeveer 6 diensten per voetbalseizoen, 3x in de eerste seizoenshelft en 3x in de tweede seizoenshelft. Als je vaker beschikbaar kunt zijn geef dit dan even aan bij onze verenigingsmanager of taakbeheerder.

    Kantinedienst omvat ook de taken ranja schenken en wedstrijdtafel. Deze drie taken zijn per tijdslot door de vrijwilligers zelf onderling te verdelen.

  • Ranja schenken
    Ranja schenken op tijdsloten van jeugdwedstrijden. De diensten zijn op zaterdagen in blokken van 2 uur. Het betreft ongeveer 6 diensten per voetbalseizoen, 3x in de eerste seizoenshelft en 3x in de tweede seizoenshelft. Als je vaker beschikbaar bent geef dit dan even aan bij onze verenigingsmanager of taakbeheerder.

    Het ranja schenken is onderdeel van de Kantinedienst. Deze omvat ook nog de taak wedstrijdtafel. Deze drie taken zijn per tijdslot door de vrijwilligers zelf onderling te verdelen.

  • Wedstrijdtafel
    Gastheer/-vrouw voor ontvangst van gastteams, leiders/teammanagers, wedstrijdinformatie en uitgifte van spelmaterialen en koffie/thee-munt voor leiders/teammanagers.

    De taak wedstrijdtafel is onderdeel van de Kantinedienst. Deze omvat ook nog de taak ranja schenken. Deze drie taken zijn per tijdslot door de vrijwilligers zelf onderling te verdelen.

  • Scheidsrechter
    Fluiten van thuiswedstrijden van onze Junioren- (O13 t/m O19) en Senioren-teams (3e t/m 9e). 

  • Webteam
    Algemeen ICT beheer (o.a O365 en Google accounts) en het beheer en onderhoud van de website www.vvberkum.nl en daaraan gelinkte portalen. Beheer van de content en playlists op het narrowcastingsysteem. Maar ook administratieve ondersteuning voor de diverse Sportlink modules en publicatie van content op de website, voetbal.nl app en narrowcasting systeem.
    Het webteam is een onderdeel van de bestuursgroep communicatie.

  • Onderhoud
    Diverse onderhoudsactiviteiten op ons sportpark. De diverse onderhoudsactiviteiten worden projectmatig aangepast. Ben je handig en hou je van klussen? Je hulp is zeer welkom. Vele handen maken licht werk!

    Meld je aan bij de bestuursgroep Facilitair.

  • Schoonmaakteam
    Het wekelijks/maandelijks schoonmaken de businessruimte, bestuursruimten, tribune gebiouw, kleedkamergangen en WC's, medische ruimte, ramen+kozijnen wassen en overige zaken op het sportpark. De schoonmaakactiviteiten vinden doorgaans plaats op woensdag en/of vrijdag. Schoonmaken op een andere dag? Dat kan in overleg met de verenigingsmanager / taakbeheerder. 

  • Evenementen
    Ondersteuning bij de diverse evenementen van VV Berkum. Denk bijvoorbeeld aan de jaarlijske open dag, toernooien (Jan de Roos, Kerstmutsen&Oliebollen, Ladder), enz. 

  • Gastvrouw/-heer BCB
    Gastvrouw/-heer in de businessruimte bij thuiswedstrijden van Berkum 1.

  • Gezonde Kantine
    Wekelijkse voorbereiding van het assortiment in de Gezonde Kantine.

  • Kantinedienst donderdagavond
    Koffie/Thee schenken en bardienst op donderdagavond tijdens openingstijden van de kantine.

  • Taakbeheerders
    Elke vaste vrijwilligerstaak heeft één of meerdere taakbeheerders. Voor vragen aan de taakbeheerder kunt u een email sturen naar vrijwilligers@vvberkum.nl, graag duidelijk aangeven over welke taak je vraag gaat.
    De taakbeheerder verzorgt de planning en communicatie voor de desbetreffende taak. 

    Het ruilen van een taak gaat via de taakbeheerder.