• Overzicht van de vaste vrijwilligerstaken

Bij het lid worden van onze vereniging vragen wij je een van de vaste vrijwilligerstaken te kiezen.
    Vrijwilligerswerk is verplicht bij VV Berkum. Daardoor kunnen we veel taken aan, omdat we zo de taken kunnen verdelen over veel leden en ouders/verzorgers. Dat maakt ons een sterke en gezonde vereniging.
    Aanmelden voor de vaste vrijwilligerstaken kan ook via de voetbal.nl app. Hoe dit laatste precies werkt kun je lezen in deze handleiding.

Naast de vaste vrijwilligerstaken die op het online inschrijfformulier staan kun je ook een taak kiezen uit het overzicht openstaande vacatures. Klik hier voor het actuele overzicht van de openstaande vacatures.

Hieronder worden de vaste vrijwilligerstaken kort toegelicht.

NB: Niet alle vaste vrijwilligerstaken worden getoond op het online inschrijfformulier en/of de voetbal.nl app. Dit komt omdat er op dit moment voldoende vrijwilligers actief zijn voor uitvoering van de desbetreffende taak en/of dat deze taak op dit moment niet van toepassing is.

• Kantinedienst
    Werkzaamheden in de kantine achter de bar en in de keuken. Verschillende diensten in blokken van 2 uur. Het aantal vrijwilligers per dienst is 5 personen. Het betreft ongeveer 4 diensten per voetbalseizoen, 2x in de eerste seizoenshelft en 2x in de tweede seizoenshelft. Als je vaker beschikbaar bent geef dit dan even aan bij onze taakbeheerder.

• Scheidsrechter
    Fluiten van thuiswedstrijden van onze Junioren- (O13 t/m O19) en Senioren-teams (3e t/m 9e).

• Ranja schenken
    Ranja schenken op tijdsloten van jeugdwedstrijden. De diensten zijn in blokken van 3 uur. Het betreft ongeveer 4 diensten per voetbalseizoen, 2x in de eerste seizoenshelft en 2x in de tweede seizoenshelft. Als je vaker beschikbaar bent geef dit dan even aan bij onze taakbeheerder.

• Wedstrijdtafel
    Gastheer/-vrouw voor ontvangst van gastteams, leiders/teammanagers, wedstrijdinformatie en uitgifte van spelmaterialen en koffie/thee voor leiders/teammanagers.

• Webteam
    Algemeen ICT beheer en het beheer en onderhoud van de website www.vvberkum.nl en daaraan gelinkte portalen. Beheer van de clubTV content en playlists. Maar ook diverse Sportlink administratieve ondersteuning voor publicatie van content op de website, clubTV en de voetbal.nl app.
    Het webteam is een onderdeel van de bestuursgroep communicatie.

• Onderhoud
    Diverse onderhoudsactiviteiten op ons sportpark. De diverse onderhoudsactiviteiten worden projectmatig aangepast. Ben je handig en hou je van klussen? Je hulp is zeer welkom. Vele handen maken licht werk!

• Schoonmaakteam
    Het wekelijks/maandelijks schoonmaken de businessruimte, bestuursruimten, tribune gebiouw, kleedkamergangen en WC's, medische ruimte, ramen+kozijnen wassen en overige zaken op het sportpark. De schoonmaakactiviteiten vinden doorgaans plaats op vrijdag. Schoonmaken op een andere dag? Dat kan in overleg met de verenigingsmanager / taakbeheerder. Je kan je inschrijven voor een specifieke schoonmaaktaak of aangeven algemeen inzetbaar te zijn.

• Evenementen
    Ondersteuning bij de diverse evenementen van VV Berkum. Denk bijvoorbeeld aan de jaarlijske open dag, toernooien (Jan de Roos, Kerstmutsen&Oliebollen, Ladder), enz.

• Gastvrouw/-heer BCB
    Gastvrouw/-heer in de businessruimte bij thuiswedstrijden van Berkum 1.

• Gezonde Kantine
    Wekelijkse voorbereiding van het assortiment in de Gezonde Kantine.

• Kantinedienst donderdagavond
    Koffie/Thee schenken en bardienst op donderdagavond tijdens openingstijden van de kantine.

• Taakbeheerders
    Elke vaste vrijwilligerstaak heeft één of meerdere taakbeheerders. Voor vragen aan de taakbeheerder kunt u een email sturen naar vrijwilligers@vvberkum.nl, graag duidelijk aangeven over welke taak je vraag gaat.
    De taakbeheerder verzorgt de planning en communicatie voor de desbetreffende taak. Nadat je ingepland bent voor één of meerdere diensten ontvang je een overzicht per e-mail.

Per taak is aangegeven of ruilen verloopt via de taakbeheerder of dat dit onderling via de voetbal.nl app gaat. Het ruilen gaat dan direct met andere vrijwilligers die dezelfde voorkeurstaak geselecteerd hebben.