• Veel A-spelers op het veld

16 okt 2018
  • In een over het algemeen matige wedstrijd met af en toe een jeugdig hoogstandje verloor Berkum met 1-4 van Jong PEC.  Tot de pauze ging de wedstrijd gelijk op met een ruststand die de verhouding goed weergaf:  1-1.  Andrej Piljic bracht Berkum al vroeg in de wedstrijd op 1-0 en  na een  half uur spelen kopte Bas van Wijnen uit een vrije trap de 1-1 binnen.

Het sterk verjongde  team van Berkum met de A-junioren Daan Schuurman en Jens Buitenhuis, die nog een keer de lat bewerkte,  speelde vaak een tempo te laag om de het jonge PEC team in de problemen te brengen.

Jasper van de Stouw, weer terug van een blessure, speelde een gedegen partij in het centrum. En trainer Schuurman posteerde opnieuw Thom Kooke op de rechtsback plaats. Hoeseb Jacob acteerde ijverig  als altijd op het middenveld.

Na de rust werd er aan de Berkumzijde flink gewisseld met de opvallende invalbeurt van drie A-spelers. Jens Hutten, Kasper Jagt en Bas Lambers mochten hun minuten in het 1e team maken

De tweede helft was voor PEC. Zij liepen vrij eenvoudig uit naar een 1-4 score waarbij vooral de pas 18 jaar jonge nieuwe aanwinst Marc Olivier Doue zich onderscheidde als krachtige snelle verdediger. Twee van de drie doelpunten na de rust kwamen van de voet van Maxim van der Meer die zich steeds weer aandiende als de plaaggeest van de Berkum verdediging.  PEC combineerde toen gemakkelijker en hun aanvallen waren gevaarlijker dan de wat onmachtige voorhoede van de thuisclub.

De sportieve wedstrijd werd zonder problemen geleid door scheidsrechter Gert Keijl uit Heerde.

Hier komt de eerste regel tekst ... (vul hier aan)