• Vrijwilligersbeleid in hoofdlijnen

Vrijwillig is niet vrijblijvend

1. Alle spelende leden hebben een vrijwilligersverplichting. Voor pupillen en junioren spelend in de teams tot en met Onder 17, wordt de verplichting verlegd naar de ouders/verzorgers.
    2. Bij meerdere jeugdleden uit één gezin, geldt een verplichting voor één spelend lid.
    3. Roulerende teamtaken die niet onder een vrijwilligerstaak vallen zijn onder andere:
      a. Rijden naar uitwedstrijden
      b. Wassen van de kleding
      c. Vlaggen bij wedstrijden
    4. Het fluiten van pupillenwedstrijden door jeugdleden leiden niet tot een ontheffing van het vrijwilligerswerk.
    5. (Jeugd)leden die als trainer en/of leider fungeren van een team, voldoen wél aan de vrijwilligersverplichting.
    6. Bij verhindering voor een ingeplande taak, is de vrijwilliger zelf verantwoordelijk voor het regelen van een vervanger. Dit kan via de Voetbal.nl app eenvoudig worden geregeld, zodat diensten omgeruild kunnen worden.
    7. Bij een no-show kan het bestuur een boete opleggen aan de vrijwilliger. Deze boete ontslaat de vrijwilliger niet van zijn/haar vrijwilligerstaken.

Samen maken we de club!
    Zwart-Wit, Warm Hart